Träningspass

Skriv ut

Kontakta Leksandshallen

Telefon: 0247-802 60

E-postadress: leksandshallen@leksand.se

Välkommen att träna hos oss på Leksandshallen!

Nedan kan du se alla våra bokningsbara pass och boka.

Följande pass har vi bara drop-in platser på.

Vattengympa. Max 20 deltagare.

  • Tisdagar 19.15, ett lite tuffare pass med fokus på kondition och styrka.
  • Torsdagar 9.00 lätt, 12.00 medel och 18.15 medel.
  • Fredagar 10.00 lätt och 11.00 medel.

Seniorpass

  • Måndagar 9.30 Styrka/Kondition i spegelsalen. Max 12 deltagare.
  • Onsdagar 9.30 Powerwalk/Stationsträning

 

För att komma igång med bokningen så behöver du som har, eller har haft, träningskort uppge din mail-adress till oss på leksandshallen@leksand.se. Vi skickar då en länk där du snabbt registrerar dig. Är du inte tidigare kund hos oss registrerar du dig enkelt på bokningssidan.

OBS!! För att behålla platsen till ditt bokade pass krävs att du hämtar din passbiljett i kassan senast 10 minuter innan passets början. Annars går din plats till väntande drop-in gäster.

Vi håller god handhygien och känner du dig det minsta sjuk så ska du inte komma och träna.

Beskrivning av våra pass

Ett roligt och varierande pass där du tränar styrka varvat med kondition i cirkelträningsform.
Styrkan körs både i maskiner samt med egna kroppen.

Ett lite lugnare pass, som är anpassat till våra seniorer.

Passet är en mix av kondition, styrka, balans och rörlighet till härlig musik.

Funktionell styrketräning där vi fokuserar på mage, rygg, skuldror och sätet d.v.s. rumpa och lår. Vi använder oss av egna kroppen soom redskap och ibland även viktplatta, hantlar eller balansboll.

Ett lugnt pass som stärker upp din"core"(kärnan)

Ett bra pass för som förbättrar hållningen och motverkar ryggproblem.

Passet utgår från den traditionella ryska gjutjärnsvikten som liknar en kanonkula med ett handtag. Järnkulorna som har olika vikter (6-18 kg) används i övningar som tränar hela kroppen. Träningen bedrivs i ett högt tempo vilket gör att passet blir intensivt och svettigt.

En terapeutisk yogaform som utgår från en mycket gammal, ursprunglig yoga från norra Indien och Tibet. En av de äldsta former av yoga människan känner till.

Fysiska övningar och ställningar kombineras med andnings- och koncentrationstekniker. Övningarna utförs alltid med utgångspunkt utifrån individens förmåga och kapacitet.
 

Spinningcyklingen är ett bra sätt att träna kondition på samtidigt som det är bra förbränningsträning.

Du bestämmer själv nivån för hur jobbigt det skall vara.
Vi har pass med enbart cykelträning, men vi har också pass där vi delar upp cyklingen med annan träning ( se spinning/styrka).

Våra duktiga instruktörer hjälper dig med inställning av cykeln samt cykelteknik under passets gång. Var inte rädd för att ställa frågor. Alla kan vara med och cykla!

Ta gärna med vattenflaska och en liten handduk

Passet för dig som vill kombinera spinning med stationsträning.

Vi börjar med ett spinningpass på cirka 25 minuter därefter blir det vanlig stationsträning (8-10 stationer).

Varje station är avsedd för speciella muskelgrupper, men samtidigt har man olika valmöjligheter hur man vill utföra övningarna.

Passet ska vara för alla, oavsett hur bra tränad man är.

45 roliga och intensiva minuter, med hög puls och trötta muskler.

P.E.One är ett träningspass där vi utgår ifrån höftens rörelser och rör oss i kroppens alla riktningar, utan eller med en lättare vikt som belastning.

Övningarna gör vi på en procedos matta, en matta med 9 siffror på där ledaren placerar ut dig i olika positioner.

En timmes konditionspass med inslag av styrka. 8 stationer, 5 minuter per station. Corona-anpassat med max 16 deltagare.

Ett fartfyllt intervallpass där vi varierar intervallerna och övningarna.

Vi tränar styrka, kondition och spänst och du bestämmer själv ditt tempo.
Övningarna kan anpassas efter din förmåga.

Vi använder olika redskap såsom, hantlar, stepbräda, viktplatta eller den egna kroppen som vikt.

Garanterat svettigt om du vill!

Ett pass med rytmiska enkla rörelser som stärker kroppsmedvetenheten, för att minska stress och lindra smärta.

En typ av lågintensiv motståndsträning där du utför grundläggande aerobics träning i stora bassängen.

Styrketräning för hela kroppen där vi utmanar rörligheten och balansen lite extra. Passet är i ett lugnt tempo och vi änvänder egna kroppen som redskap. Skor eller barfota väljer du själv.

En dansform där fokus ligger i fria rörelser och andning i medveten närvaro till musiken och passar alla oavsett ålder och fysisk kondition  Dansen hjälper oss att släppa känslor, spänningar och stress som lagrats i kroppen och ger oss en djupare kontakt med vår egen kropp.

Ett roligt och svettigt pass där du använder skivstången som redskap och lägger fokus på din styrka. Med inslag av core-träning för mage och rygg. Passet anpassas efter egen förmåga och alla kan vara med. 

Sidan uppdaterad: 2020-10-19